"Another brick in the wall"

Sitter här och begrundar över vad man skulle hitta på idag, medans jag avnjuter en kopp med kaffe (idag var det mjölk i, tack för det).

Utsikten utanför fönstret är inte att leka med. Väldigt vacker må jag säga. För inget är ju finare än en stor massiv tegelvägg sedd från ett par morgontrötta ögon. Eller?

Vilken tur att kaffet sakta men säkert börjar få effekt, så att man kanske kan se saker och ting lite klarare.

Frugan gick just, men kom lika snabbt tillbaka in igen. Hon glömde sin mp3. Det är viktiga grejer det där. Och visst, det är ju det bästa settet att färdas med buss om man inte vill höra på den jobbiga omgivningen. Det vill säga kacklande tanter och snorungar som spelar musik från sina mobiltelefoner med uselt ljud på högsta volym så att alla andra medresenärer tvingas lyssna på den monotont dunkande skiten, osv. Då tackar vi någon högre makt för att det finns just mp3-spelare och iPod. Så enkelt att bara trä att par hörlurar över öronen och låta sig koppla av och lyssna på det man själv känner för, på sitt eget personliga utvalda soundtrack...

Nej, nu vet jag inte riktigt längre vad det var jag började skriva om. Har tappat tråden så att säga. Kanske borde gå och ta mig en påtår. Här kommer en bild att titta på så länge. Strax tillbaka.



Sådär ja, mycket bättre. Gott med morgonkaffe.

Jag har aldrig varit så förtjust i kaffe som jag blivit på "äldre" dagar. Det hände väll att jag drack någon enstaka kopp ibland då och då, men sedan jag träffade min fru (som är ett riktigt kaffemonster) så har detta "beroende" trappats upp mer och mer.

Hur som helst.

Jag hade egentligen inget viktigt att berätta så här på morgonkvisten. Ville bara skriva något. Men håll ögonen öppna efter det femte videoinlägget, som förhoppningsvis borde dyka upp under kvällen, om inte så tidigt som möjligt imorgon bitti.

Tills dess. Ha det så bra.

Hälsningar  / Herr Wise


Kommentarer

Please don´t spam us!If you don't have anything nice to comment don´t bother writing it. All comments will be answered on our own blog, to keep yourself updated you can follow us on bloglovin

Kommentera inlägget här:

Your name:
Jag är stammis

E-mailadress: (Only we can see it)

URL/Blogadress:

Tell us what you think

Trackback